Kunde og produkt

MIRSK

BROCHURE

Om den grafiske løsning

MIRSK udarbejder talegenkendelses- og dikteringssystemer til offentlige og private virksomheder.

Overordnet var opgaven, design af digital interaktiv brochure, til brug i direct mail til beslutningstagere i alle danske kommuner. 

Opgaveformuleringen lød blandt andet på:

  • En stor tekstmængde skal gøres overskuelig og læsevenlig på skærm via den grafiske udformning og eksisterende billedmateriale fra firmaets eget billedarkiv.
  • Design af digital brochure, der efterfølgende også bliver udgangspunkt for firmaets kommende visuelle identitet på alle andre områder – som en slags designmanual.
  • Brochurens design skal også kunne fungere som fysisk tryksag; Den skal altså kunne trykkes uden væsentlig ændring af f.eks. format eller skrifttype.

  • Billederne fra MIRSK’s billedarkiv var fra meget forskellige; Nogle havde MIRSK brugt til andre formål for år tilbage og andre var helt nye og taget af en modefotograf. 
    Integration af billeder, blev gjort ved individuel billedbehandling af billederne og til sidst udarbejdelse af et farvefilter med et farveforløb fra blå til gul, der blev implementeret på alle billeder, for at ensrette dem optimalt stilmæssigt og tilpasse dem alle til brochurens udtryk. 
  • MIRKS’s dikteringssystem findes på business markedet, hvor det skaber overblik og effektivitet, hos brugerne. Det var udgangspunktet for det visuelle udtryk i blandt andet ved at bruge ensartede farveflader i blålige farver.   
  • Ved fysisk trykning af brochuren, vil denne nemt kunne gengives som en A3 med de valgte skrifttyper mv. 

Udsnit af den interaktive brochure er vist herunder. 

MIRSK udarbejder talegenkendelses- og dikteringssystemer til offentlige og private virksomheder.

Overordnet var opgaven, design af digital interaktiv brochure, til brug i direct mail til beslutningstagere i alle danske kommuner. 

Opgaveformuleringen lød blandt andet på:

  • En stor tekstmængde skal gøres overskuelig og læsevenlig på skærm via den grafiske udformning og eksisterende billedmateriale fra firmaets eget billedarkiv.
  • Design af digital brochure, der efterfølgende også bliver udgangspunkt for firmaets kommende visuelle identitet på alle andre områder – som en slags designmanual.
  • Brochurens design skal også kunne fungere som fysisk tryksag; Den skal altså kunne trykkes uden væsentlig ændring af f.eks. format eller skrifttype.

  • Billederne fra MIRSK’s billedarkiv var fra meget forskellige; Nogle havde MIRSK brugt til andre formål for år tilbage og andre var helt nye og taget af en modefotograf. 
    Integration af billeder, blev gjort ved individuel billedbehandling af billederne og til sidst udarbejdelse af et farvefilter med et farveforløb fra blå til gul, der blev implementeret på alle billeder, for at ensrette dem optimalt stilmæssigt og tilpasse dem alle til brochurens udtryk. 
  • MIRKS’s dikteringssystem findes på business markedet, hvor det skaber overblik og effektivitet, hos brugerne. Det var udgangspunktet for det visuelle udtryk i blandt andet ved at bruge ensartede farveflader i blålige farver.   
  • Ved fysisk trykning af brochuren, vil denne nemt kunne gengives som en A3 med de valgte skrifttyper mv. 

Udsnit af den interaktive brochure er vist herunder. 

MIRSK udarbejder talegenkendelses- og dikteringssystemer til offentlige og private virksomheder.

Overordnet var opgaven, design af digital interaktiv brochure, til brug i direct mail til beslutningstagere i alle danske kommuner. 

Opgaveformuleringen lød blandt andet på:

  • En stor tekstmængde skal gøres overskuelig og læsevenlig på skærm via den grafiske udformning og eksisterende billedmateriale fra firmaets eget billedarkiv.
  • Design af digital brochure, der efterfølgende også bliver udgangspunkt for firmaets kommende visuelle identitet på alle andre områder – som en slags designmanual.
  • Brochurens design skal også kunne fungere som fysisk tryksag; Den skal altså kunne trykkes uden væsentlig ændring af f.eks. format eller skrifttype.

  • Billederne fra MIRSK’s billedarkiv var fra meget forskellige; Nogle havde MIRSK brugt til andre formål for år tilbage og andre var helt nye og taget af en modefotograf. 
    Integration af billeder, blev gjort ved individuel billedbehandling af billederne og til sidst udarbejdelse af et farvefilter med et farveforløb fra blå til gul, der blev implementeret på alle billeder, for at ensrette dem optimalt stilmæssigt og tilpasse dem alle til brochurens udtryk. 
  • MIRKS’s dikteringssystem findes på business markedet, hvor det skaber overblik og effektivitet, hos brugerne. Det var udgangspunktet for det visuelle udtryk i blandt andet ved at bruge ensartede farveflader i blålige farver.   
  • Ved fysisk trykning af brochuren, vil denne nemt kunne gengives som en A3 med de valgte skrifttyper mv. 

Udsnit af den interaktive brochure er vist herunder. 

Kunde og produkt

– BU før mobil -MIRSK

BROCHURE

Om den grafiske løsning

Kunden udvikler talegenkendelses- og dikteringssystemer til større virksomheder og offentlige sygehuse. De ønskede at hverve de danske kommuner med denne brochure og da brochuren fremover skulle danne udgangspunkt for en ny designprofil for virksomheden, var det ligeledes med i overvejelserne ved designudformningen. Kravet var at en relativ stor tekstmængde skulle gøres læsevenlig på en pc skærm, hvorfor der blev indsat afmålte kulørte blokke, billederne, der var til rådighed i firmaets arkiv mm. Pga store stilmæssige skift billederne imellem blev opgaven også at skabe et matchet her stilmæssigt bl.a. ved hjælp af filtre i Photoshop for at signalere professionalisme og effektivitet.