BESKÆFTIGELSE

??––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

BESKÆFTIGELSE

2015 - nu

Get Graphic

GRAFISK DESIGNER

FULDTID SELVSTÆNDIG

Grafisk design inden for en bred vifte f.eks. visuel identitet, hjemmeside, brochure, emballage, bog, plakat, illustration, billedbehandling, logo, årsregnskab, flyer mv. 

Opgaveløsninger, der spænder over indledende dialog ang. opgaven til  produktet ligger klar på kundens bord eller på nettet 

________________________________________________________________________

2014

Net 1

Konsulent
Freelanceansættelse

Opsøgende salg af internetforbindelser

2013 - 14

Valeur A/S

Konsulent

FULDTID

B2B Mødebooking, opsøgende salg primært indenfor visuel kommunikation

________________________________________________________________________

2012

IT-Kompetence A/S

Underviser

3 MÅNEDERS PROJEKTANSÆTTELSE

Undervisning af et større hold i
WordPress,
digital og visuel kommunikation via Adobe-pakken,
Dele af kurset efter eget undervisningsmateriale

 

________________________________________________________________________

2010-12

Barsel og orlov

18 måneder

________________________________________________________________________

2010-15

KEA

Københavns Erhvervs Akademi 

FREELANCE UNDERVISER 

Kurserne var af 4-5 dages varighed og efter eget undervisningsmateriale. 

Kursusindhold:
Udformning af visuel identitet
Design af hang tags til beklædning
Adobe Photoshop
Adobe InDesign 
Adobe Illustrator

________________________________________________________________________

2012

UCN
Professionshøjskolen Nordjylland 

Freelance underviser
Kursusforløb over 4 dage efter eget undervisningsmateriale

Kursusindhold:
Virkemidler omkring emballage design B2C og idégenerering i forhold til en aktuel målgruppe

________________________________________________________________________

År 2007 – 08

Caballo

Grafisk designer
Freelance og senere deltid

Udarbejdelse af visuel identitet og implementering af denne på hjemmeside, messestande, kataloger, brochurer, papirlinje, annoncer, emballagedesign til foderprodukter mm.
Ansvarshavende for branding af kundens kvalitetshestefoder

________________________________________________________________________

1992 – 02

Kort- & Matrikelstyrelsen

nu Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

Grafisk designer 
Fuldtid

Centralt arbejde med implementeringen af styrelsens første visuelle identitet i samarbejde med intern arkitekt. Identiteten  blev udarbejdet eksternt af Eleven Danes.

Varetagelse af den fortsatte designudvikling og layout i forbindelse med de nye retningslinjer, af grafiske opgaver, herunder produktbeskrivelser, kataloger, brochurer, emballagedesign, messestande, dekorationer m.m.

Koordinering af udarbejdelse og færdiggørelse af grafiske opgaver internt eller med eksterne bureauer.

Sparringspartner for styrelsens afdelinger på det grafiske område

Overordnet ansvarshavende for styrelsens designprofil i 2002

________________________________________________________________________

Design af messestande, kataloger, brochurer, dekorationer, emballagedesign af produktomslag (B2C) mm. 

Arbejdede centralt med implementering af styrelsens første visuelle identitet og udformning af grafiske løsninger, der ikke var direkte beskrevet i designmanualen. Var også sparringspartner i forbindelse med udformning af produkter lokalt i styrelsens afdelinger. Koordinerede udarbejdelse og færdiggørelse af grafiske opgaver med trykkeri eller eksterne bureauer. 
Stod for det overordnede ansvar for styrelsens designprofil i 2002.  

1987 – 92

Matrikeldirektoratet

nu Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

Korttegner
Fuldtid

Tegning og ajourføring af analoge matrikelkort og senere opbygning af Danmarks digitale matrikelkort

Ekspedition af B2C kunder omkring matrikulære oplysninge

 

________________________________________________________________________

2003

Den Grafiske Højskole 

nu Danmarks medie- og journalisthøjskole

Grundlæggende webteknologi 6 ECTS point

  • Problemstillinger ved udvikling af et simpelt websted
  • Browserteknologi
  • Kodning i HTML og CSS
  • Flowchart, storyboard, brugergrænseflade, hosting, søgemaskineoptimering, online markedsføring

UDDANNELSE​

UDDANNELSE

2013

danmarks medie- og journalisthøjskole

danmarks medie- og journalisthøjskole

WordPress.com – 5 dage

  • Opbygning og strukturering af et mindre website i WordPress CMS
  • Tilpasning og udvidelse af det visuelle udtryk i et standard WordPress tema og af funktionaliteter 
  • Redigering i digitale fotos til web-brug 
  • Kort indblik i, hvordan man skriver til nettet

________________________________________________________________________

2013

danmarks medie- og journalisthøjskole

Magasindesign – 5 dage

Masterclass med Creative Director Ed Levine
Tema: »The Art of the Conceptual Idea«

________________________________________________________________________

2012

New Skills

Microsoft Office – 3 uger

  • Powerpoint
  • Word
  • Excel regneark

________________________________________________________________________

2011

VPC

Udviklingscenter for Voksenundervisning 

Formidler, instruktør og underviser 120 timer, teori og praksis

Voksenunderviser grunduddannelse 

  • Planlægge og gennemføre undervisningsforløb
  • Tage højde for deltagernes forskellige måder at lære på
  • Skabe et trygt og samtidig udfordrende læringsmiljø
  • Håndtere kritik og vanskelige situationer i undervisningen
  • Skabe involverende undervisning med brug af forskellige metoder og værktøjer
  • Planlægge og gennemføre undervisningsforløb
  • Tage højde for deltagernes forskellige måder at lære på
  • Skabe et trygt og samtidig udfordrende læringsmiljø
  • Håndtere kritik og vanskelige situationer i undervisningen
  • Skabe involverende undervisning med brug af forskellige metoder, principper og værktøjer

________________________________________________________________________

2011

IT-KOMPETENCE A/S

FREELANCE UNDERVISER

  • HTML programmering 
  • Adobe Flash
  • Hjemmeside: CMS i Drupal Garden

________________________________________________________________________

2008

HK

Farvekorrektion til tryk i Adobe Photoshop 2 dage

2008

HK

Adobe Flash 2 dage

2003-06

DEN GRAFISKE HØJSKOLE

nu Danmarks medie- og journalisthøjskole

Bachelor i grafisk kommunikation – 3 år

1. år

  • Typografi
  • Fontdesign
  • Kalligrafi
  • Skriftanalyse
  • Kreativitet
  • AD
  • Koncept
  • Kampagne
  • Form og kommunikation

2. år

  • Grafisk design
  • Grafisk design og stilhistorie
  • Visuel identitet
  • Bogdesign
  • Informationsgrafik
  • Foto
  • Retorik
  • Udstilling
  • Markedsføring
  • Kommunikationsplanlægning
  • Branding

3. år

  • Emballage
  • Tekstforfatning
  • Web
  • Grafisk produktion til tryk 
  • Prepulicering 
  • Tryk og færdiggørelse
  • Farve, lak og papir
  • E-publicering
  • Kalkulation
  • Virksomhedsøkonomi
  • Emballage
  • Tekstforfatning
  • Web
  • Grafisk produktion
  • Grafisk produktion til tryk 
  • Prepulicering 
  • Tryk og færdiggørelse
  • Farve, lak, lim og papir
  • E-publicering
  • Kalkulation
  • Virksomheds-økonomi

________________________________________________________________________

2003

Kunsthøjskole holbæk 

Højskoleophold – 6 måneder 

  • Kunsthistorie
  • Idé og projekt
  • Maleri
  • Keramik

________________________________________________________________________

2003

Den Grafiske Højskole 

nu Danmarks medie- og journalisthøjskole

Grundlæggende webteknologi – 6 ECTS point

  • Problemstillinger ved udvikling af et simpelt websted
  • Browserteknologi
  • Kodning i HTML og CSS
  • Flowchart, storyboard, brugergrænseflade, hosting, søgemaskineoptimering, online markedsføring

________________________________________________________________________

2003

DEN GRAFISKE HØJSKOLE

nu Danmarks medie- og journalisthøjskole

Premedieproduktion 120 timers forløb 
under åben uddannelse (med skriftlig eksamen)

  • Input-teknologi
  • Farveteori
  • Dataformater
  • Sidebeskrivelse
  • PDF-workflow
  • Farvestyring
  • Output-teknologier

________________________________________________________________________

2000

Den Grafiske Højskole

nu Danmarks medie- og journalisthøjskole

Markedsføring 120 timers forløb 

Et uddannelsesforløb under åben uddannelse, der afsluttedes med eksamen

________________________________________________________________________

2001

Den Danske Reklameskole

4 uger ialt med følgende kurser:

Markedsstrategi og kommunikation 3 uger
Storytelling i billeder 1 dag
Sponsorering og eventmarkedsføring 1 dag
Kreativitet gennem improvisation 1 dag
Business to business markedsføring 1 dag
Art direction på nettet 1 dag

________________________________________________________________________

2000 ?????????????????????????????????????????????????

DEN GRAFISKE HØJSKOLE

nu Danmarks medie- og journalisthøjskole

Emballage og kommunikation 2 dage

2000

Den Grafiske Højskole

nu Danmarks medie- og journalisthøjskole

Kommunikationstilrettelæggelse 120 timers forløb (med mundtlig eksamen)

Et uddannelsesforløb under åben uddannelse, der afsluttedes med eksamen

________________________________________________________________________

1994

DEN GRAFISKE HØJSKOLE

nu Danmarks medie- og journalisthøjskole 

Layout – 56 timer 

  • Layoutteknikker indenfor annoncer, tidskrifter, brochurer og plakater 
  • Øvelser i komposition og typografi

________________________________________________________________________

1984 – 87

Matrikeldirektoratet

nu Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

  • Kortkonstruktion
  • Kortforståelse og reproduktion
  • Landmåling
  • Matematik
  • Fotogrammetri
  • Matrikelvæsen
  • Medborgerkundskab

________________________________________________________________________

TEKNISKE KOMPETENCER
WordPress /Elementor
Photoshop
Html
InDesign
Illustrator
VISUELT
Layout og idégenerering generelt
Illustration
Visuel identitet/ logo
Messestand
Publicering/ klargøring til tryk
XX XXXXXX

..

* * * * * Brochure

* * * * * Plakat

* * * * * Udvikling og implementering af visuel identitet (Logo mv. )

* * * * * Billedbehandling (A PhotoShop)

* * * * * Illustration

* * * * * HTML

2014

hjælpe-lone

År 2007 – 08

J

 

2003 – 06
Den Grafiske Højskole (Nu Danmarks Medie- og Journalisthøjskole)

Bachelor i grafisk kommunikation
Udsnit af uddannelsesfag: Grafisk design, typografi, fontdesign, skriftanalyse, kreativitet (metoder), AD, koncept, kampagne, formlære, stilhistorie, visuel identitet, bogdesign, informationsgrafik, foto, retorik, markedsføring, kommunikationsplanlægning, branding, tekstforfatning, emballage, udstilling, web, grafisk produktion til tryk og færdiggørelse, farve, papir, elektronisk/digital publicering, økonomi, faglig kalkulation, virksomhedsøkonomi